Bærekraft og ansvar hos PHM Group
Ansvar er en viktig del av vår hverdag. Våre medarbeidere i ulike land passer på at våre kunders hverdag er trygg, smidig og bekvem. Resultatet av vårt ansvarsfulle arbeid er fornøyde kunder.
Ansvar er en viktig del av vår hverdag. Våre medarbeidere i ulike land passer på at våre kunders hverdag er trygg, smidig og bekvem. Resultatet av vårt ansvarsfulle arbeid er fornøyde kunder.
Vår hovedoppgave er å ta hånd om våre kunder. Hver dag arbeider vi for å gjøre våre kunders hverdag sikker, smidig og bekvem.
Vi jobber med alle deler av bygg, inn- og utsiden. Vårt tjenestetilbud omfatter innendørs renhold og vedlikehold, fjerning av is, snøbrøyting, belysning, og el-, brann- og kjemikaliesikkerhet. Vi utfører byggetjenester, renovasjons- og reparasjonsarbeid, landskapsarkitektur og markarbeid, drenering og el-installasjoner. Vi tilbyr også økonomisk forvaltning for både borettslag og boligeiere. Resultatet av vårt ansvarsfulle arbeid er fornøyde kunder. Hjørnestenene i ansvarsfullhet baserer seg på felles praksis og spilleregler. Vi viser disse gjennom å spesielt fokusere på tre områder: god bedriftsstyring, en sikker og mangfoldig arbeidsplass, og klima og miljø.
Da vi utviklet vår bærekraftstrategi gransket vi vår egen virksomhet i forhold til FNs mål for bærekraftig utvikling (SDG). Vi vil bidra spesielt på følgende mål:
Vi følger gjeldende lover, forskrifter og regler i hele vår virksomhet og forventer oss det samme av våre ansatte, underleverandører og partnere. Vi respekterer menneskers rettigheter og arbeidstakernes grunnleggende rettigheter. Vi behandler hverandre med respekt, likestilling og rettferdighet. Vi tolererer ikke noen form for mobbing, trakassering eller upassende oppførsel. Vi diskriminerer ikke noen på grunn av alder, opprinnelse, nasjonalitet, språk, religion, tro, meninger, politisk holdning, fagforeningstilhørighet, familieforhold, helse, fysiske utfordringer, seksuell legning, eller noen annen personlig grunn.
Alle våre medarbeidere har en skriftlig ansettelseskontrakt og våre medarbeidere har foreningsfrihet. Vi følger helhetlige rutiner, policyer og retningslinjer for personalspørsmål. Profesjonelle lønnsrevisorer sikrer enhetlige lønnsrutiner. Vi aksepterer ikke bestikkelser i noen som helst form i vår virksomhet. Alle ansette i PHM-konsernet forventes å handle med integritet og åpenhet.
Fornøyde og engasjerte medarbeidere er det beste for å ivareta fornøyde kunder. Hos oss finnes mange ulike typer av arbeid, vi oppmuntrer alltid våre medarbeideres karrieremuligheter og ser til deres beste. Vi tilbyr våre medarbeidere helsemessige og sikre arbeidsforhold.
Våre medarbeidere arbeider iblant i utfordrende forhold og er ofte i kontakt med maskiner, kjøretøy, utstyr og verktøy. Vi håndterer også en mengde ulike kjemikalier med vedlikehold og rengjøring. Derfor er sikkerheten på arbeidsplassen av ytterste viktighet for oss. Vi følger gjellende lover og regler om sikkerhet og helse på arbeidsplassen. Vårt mål er å minke antallet ulykker på arbeidsplassen med 50 % hvert år, målt opp mot foregående år.
Vi arbeider lokalt, og har den styrken som et stort konsern har. Vi er medvitende om at vår virksomhet kan ha en betydning for miljøutslipp, og vi følger gjeldende miljølovgivning og myndighetenes retningslinjer under alle omstendigheter og forventer oss det samme av våre underleverandører og andre partnere.
Vi har identifisert miljøpåvirkningen som vår virksomhet har og strever etter minimering av miljøavtrykket i alle ledd av vårt arbeid. Å minke utslippet av klimagass fra bransjens forbruk er vår største miljøutfordring. Vi har tatt på oss å være klimanøytralitet senest i 2035.
Vi finnes alltid i nærheten av våre kunder, noe som betyr at vi kan planlegge vår transportfrakt for å ha minst mulig drivstofforbruk. Vår flåte består av tusentals kjøretøy, inklusivt varebiler, personbiler, lastebiler, snøploger og annet utstyr. Vi investerer i kjøretøy og maskiner med lavt co2-utslipp.
Å utvikle god styring og ta ansvar er et av PHM-konsernets strategiske utviklingsprosjekt. Vi følger opp vårt bærekraftansvar i konsernets ledergruppe på månedsbasis. I konsernledelsen er bærekrafts- og kommunikasjonssjefen ansvarlig for spørsmål om bærekraft. I tillegg diskuteres bærekraftig utvikling i hele selskapets ledergrupper i respektive land når det trengs. Styrelsen følger opp utviklingen av bærekraftsarbeid minimum hver sjette måned.
Vi har alle typer kunder. Borettslag, sameier og private boliger med industrilokaler, kommersielle lokaler, og kommunale og private eiendomseiere med lokaler som skoler, aldershjem og sykehus.
Kontakt oss